עשרה טיפים בענייני ים יאכטות וכרישים

ימי השמש החמימים מזמינים אותנו לבחור בפעילות בחיק הטבע ובמיוחד בסביבת המים והיםישנם מקומות אידאליים לפעילות שכזאת במקום קרוב ונגיש לכולםבלב המרכזבלי נסיעות ארוכות ובלי לטלטל את עצמנו למרחקים.

הפלגות הצרטר מאפשרות לקהל הרחב ליהנות משייט ייחודי ומהנהמדובר בשיט למרחקים קצרים (שייט חופיובעונה החמה גם לשייט מיוחד ארוך יותר ליעדים כמו קפריסיןיוון או טורקיה.

להלן עשרה טיפים בענייני ים יאכטות וכרישים שיהפכו את השייט שלכם לחוויה בלתי נשכחת:

א. למי ולאיזו מטרה מתאימות היאכטות המפרשיותבמקור היאכטה המפרשיות משרתת את חובבי הספורט הימיהן נועדו לשייט תחרותיבמקביל התפתח תחום שייט העינוגיםחובבי הים והשיט מצאו בהן את הכלי המושלם לנופש ימיספינה המשמשת כלי תחבורה ימי יעילנגיש וקל יחסית לתפעולשמצוידת באמצעים הדרושים בכדי להכיל ולהלין את נוסעים בה.

במהי הפלגת צרטרהמונח ”צרטרבלועזית מתייחס להשכרה של כלי שיט או טיסבמרינה בהרצליה ישנם מספר יאכטות מפרשיות לצרטריםלרוב בבעלות פרטיתהמציעות מגוון אפשרויות ייחודיות בתחום השיטספינות אלו מגישות שירות בוטיק איכותי לקהל הרחבהשכרת יאכטה עם משיטהפלגות זוגיותמסיבות ואירועים- ימי הולדתימי נישואיןהצעות נישואין

ג. מה זה סקיפר ומדוע צריך סקיפר? סקיפר או משיט בעברית הוא אדם המוסמך על ידי משרד התחבורה לנהוג או להשיט את כלי השיטבהפעלת כלי השייט השונים תנאים ותקנות מוגדרות בחוקלהשטת סירה מפרשית מעל ל-7 מטר אורך דרוש רישיון משיטהשטת סירה דורשת מיומנות וידעלא כל שכן כשמדובר בכלי מסחריהמשיט נוסעים בשכרהסקיפר הוא הסמכות על כלי השייט בתוקף החוק והנוסעים חייבים לציית לוומעבר לכלההיגיון הפשוט אומר שבים חשוב מאוד להישמע להוראותיו למען בטיחות ההפלגהכי הים הוא יפה ומהנהאבל טמון בו לא מעט סכנות.

ד. יש כרישים כאןזאת השאלה הנפוצה ביותר ששואלים המפליגים המזדמניםהתשובה היא כןיש כאן כרישיםאבל...דורות שלמים גדלו והופחדו על ידי הסרט מלתעות של שפילברגלהרגעת החוששיםמאז ימי המנדט הבריטי לא תועדה שום תקיפה מסכנת חיים של כריש על בני אדם בחופי ישראל הים תיכוניים בכלל...

ה. אפשר לרדת ליםאפשר בהחלט לרדת ליםזה כיף גדולבמידה וזה נעשה בתיאום מראש אפשר גם לשלב גרירת אבוב ואפילו יש המציעים השכרת סאפ בתשלום נוסףחייבים לסייג זאת בכך שתנאי הסביבה יאפשרו רחצה בטוחהכפי שכבר צויןהסמכות והאחריות המוחלטת בנושאי בטיחות הנוסעים ניתנת בידי המשיטהוא זה שקובע האם התנאים מתאימיםיחד עם זאת ברגע שעזבתם את הסיפון מרצונכםאין לכם כיסוי ביטוחיבמקרה של נזקאין לכם שום ערובהבדיוק כמו ברחצה רגילה בחוף הים.

ו. אפשר להפליג לחו"ל? כמובן שכן. רוב המרינות בישראל פועלות כנמלי כניסה ויציאה מהארץכמובן שהדבר כרוך בביקורת דרכוניםאישור בטחוני ותשלום אגרהבדיוק כמו בנמל התעופה בן גוריון.

הפלגה ממוצעת לקפריסין ביאכטה מפרשית אורכת בין 25-30 שעותולנמלי טורקיה או יוון הקרובים זמן ההפלגה הוא בין יומיים לשלושה.

ז. אפשר לאכול ביאכטה? כן. כחלק או כתוספת להפלגה עצמהבצרטרים רבים נהוג להציע גכיבודבהפלגות קצרות עדיף לאכול לפני או אחרי השיט עצמוכי הים פשוט זזהיאכטה מתנדנדת והמצרכים והכלים יכולים ליפול מהשולחן. כמו בנושאים אחרים כדאי תמיד להתייעץ עם הסקיפרישנם אוהבי אקסטרים ויש המבקשים חויה רגועהעל כן עדיף להגדיר מראש מה היא מטרת השיט ולתאם ציפיות כדי שלא נופתע או נתאכזבמי שהזמין שיט מראשיצלצל יומיים שלושה לפני המועד על מנת לוודא שתנאי מזג האוויר והים מתאימים לו.

ח. מה הגיל המותר לשיטכעיקרון השיט מתאים לכולםללא הבדלי גיל ומין.

ט. מה בנוגע למחלת ים? "מחלת ים" או "מחלת תנועה"למעשה איננה מחלהזאת תופעה של רגישות לתנועה היכולה להופיע גם בנסיעה באוטובוס או במטוסבין 10 ל-20 אחוז מהמפליגים המזדמנים יכולים לחוש סחרחורתאי נוחות בבטן ועד להקאות במהלך הפלגהבמיוחד בים גלימי שיודע שהוא רגיש לזה יכול להיעזר במספר דרכים:

לא לרדת לבטן הספינה משך השיט ולשהות במקום פתוח ומאווררלמקד מבט לאופקלהשתמש בצמידים נגד מחלת תנועה שקונים בבתי מרקחת או לקחת כדורים במקרים חריפיםבמיוחד לפני הפלגות ארוכותוגם כאן מומלץ להיוועץ במשיט לפני מועד ההפלגה.

ימה הוא הזמן המתאים ביותר להפלגהשייט מתאים לכל שעות היום ולכל עונות השנהאמנםתנאי השיט צריכים להיות תואמים למטרת השיט לגיל ולנתוני המפליגיםכיום אפשר לקבל תחזית מזג אוויר די אמינה כבר 72 שעות מראש. אם קבענו הפלגה לפני כןאפשר ומומלץ לצלצל ולברר מול המשיט מה צפוי לגבי תנאי מזג האוויר והיםוהיה והתנאים הצפויים לא מתאימיםתמיד נוכל להזיז את האירוע למועד אחר אם דאגנו לכך בזמן.